Ahlgrens bilar får ny design

Foto Pressbild
Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

När Ahlgrens bilar nu når 70 i ålder får man för första gången på 15 år nya förpackningar och ny design.

De nya påsarna får landskapsmotiv anpassade till varje smak.

– Bakgrunden till designförändringen grundar sig i att vi tagit fram en ny positionering för Ahlgrens bilar med syftet att ta tillbaka vårt arv av att inspirera konsumenter till lekfullhet och glädje. I samband med arbetet insåg vi betydelsen av att även återspegla det i vår förpackningsdesign, berättar Clara Salomon, varumärkesaansvarig på Cloetta, i pressmeddelandet.

Förpackningen får även ett fönster som har formatet av en Ahlgrens bilform och man går även äver till ett förpackningsmaterial som till 50 procent består av växtbaserad plast.

– Genom att använda förpackningsmaterial med viss del växtbaserad plast närmar vi oss vårt övergripande klimatmål om att minska vårt klimatavtryck med 46 procent före 2030, säger Marielle Carlsson, hållbarhetsansvarig på Cloetta.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil