Amazon på fortsatt svensk charmoffensiv

Foto Pressbild
Amazon har just genomfört sitt andra shoppingevent för året – Prime Day 2 – och fortsätter sin offensiv för att vinna över tveksamma svenska kunder.

Men så här långt har man en hel del kvar att jobba på, enligt en färsk undersökning från Prisjakt.
Trots att man lanserat kundklubben Prime i Sverige och genomfört event anser Prisjakt att intresset för Amazon i Sverige inte ökat speciellt mycket.

Prisjakt skriver att ett år efter Primes lansering är svenskarnas intresse för Amazon i stort sett oförändrat.
Däremot är det idag fler som känner till Prime – 41 procent jämfört med 33 procent i en undersökning – nu jämfört med för ett år sedan.

– Under de här drygt två åren som Amazon funnits i Sverige har nätjätten lyckats ta marknadsandelar från svenska butiker, men genomslaget har inte varit så stort som vissa spekulerade i början. En anledning till det kan vara att lokala butiker fortfarande står starkt på prisfronten, säger Ebba Ljungberg, konsumentexpert på Prisjakt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil