Arla skapar samarbete med Musikhjälpen

Foto Arla
”Bidra till Musikhjälpen och tävla om din egen Yoggi”. Det är vinkeln när Arla via Yoggi drar igång ett nytt samarbete med Musikhjälpen.

Årets upplaga av Musikhjälpen är igång i SR och temat i år är ”För en tryggare barndom på flykt från krig”.
Nu har Arla presenterat sitt samarbete med Musikhjälpen för året, ett samarbete med produkten Yoggi i fokus.

Konceptet är i korthet att man kan skänka pengar till Musikhjälpen och då samtidigt tävla om möjligheten att skapa en helt egen Yoggi, där vinnaren får välja smak, designa förpackningen och hitta på ett namn.

– Vi vet att det finns tusentals människor där ute som älskar Yoggi. Nu hoppas vi att ni vill bidra till vår insamlingsbössa och stötta Musikhjälpens viktiga arbete. Tillsammans kan vi visa precis hur god Sveriges godaste fruktyoghurt faktiskt kan bli, säger Emma Barkström, ansvarig för Yoggi.
– Alla som skänker pengar och anmäler sig till vår tävling är dessutom med i en utlottning där vinnaren får skapa en helt egen Yoggi, tillägger hon.

Efter att Musikhjälpen är avslutad lottas en vinnare bland alla som har bidragit till Yoggis insamlingsbössa. 
Vinnaren får komma till Stockholm och hänga med Yoggi-teamet i två dagar, för att tillsammans ta fram en ny smak och design som också ska namnges. 

Den nya smaken lanseras hösten 2023 och kommer då att säljas i tusentals butiker runt om i landet.
– Yoggi-smakerna har kommit och gått genom åren. Men det här är första gången en konsument får chansen att vara med och bestämma både smak, design och namn, säger Emma Barkström.

Den nya smaken kommer att produceras på Arlas mejeri i Linköping, tillsammans med resten av Yoggi-sortimentet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

avid von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

The Body Shop stänger butiker

Skönhetskedjan The Body Shop står inför en tuff tid då de tvingas stänga hälften av sina nära 200 butiker i Storbritannien. Orsaken till denna drastiska åtgärd är att kedjan hamnat under tvångsförvaltning.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil