Coop lanserar nytt reklamkoncept

Foto Pressbild
Coop rullar ut nytt reklamkoncept för X:-tra. Tanken är att stötta det nya butiksformatet ytterligare. Temat är i hög grad ”Schysst”.

Coops nya lågpriskoncept X:-tra röner stora framgångar bland konsumenter sedan lanseringen för ett drygt år sedan, hävdar Coop i samband med att man lanserar en ny annonsering och kampanj för att stötta butikssatsningen.Butiksformatet har egen grafisk profil, kommunikation och butiksdrift. 
I nya kampanjen ”Alltid schyssta priser” reder X:-tra ut vad som är schysst, och vad som inte är schysst. 

Det nya X:-tra konceptet tar inspiration från Tiktok-trenden och kombinerar humor och underhållning med riktig schyssta priser, hävdar Coop.

– Genom att titta på samtidens aktuella händelser och ta fasta på fenomenet i sociala medier, där mängder av klipp sprids med exempel på sådant som kanske inte alltid ser så schysst ut – men som vi ändå skrattar åt – valde vi att använda oss av användargenererat innehåll, berättar Johan Öhlin, marknadschef Coop Sverige. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil