Coop Syd utvidgar onlineverksamheten

Syd Online darkstore kylfrysrum | Foto Pressbild
Coop Syd tar ytterligare steg in i den digitala eran genom att lansera en ny plock- och logistikhubb för sin onlinehandel. Den nya enheten, en så kallad dark store, kommer att etableras i Malmö och placeras i nära anslutning till Coop Logistiks omlastningscentral och distributörens lokaler.

Genom denna investering kommer Coop Syd att kunna erbjuda onlinehandel till hela Blekinge och Skåne samtidigt som man effektiviserar logistiken och minskar kostnaderna.

Under pandemin ökade efterfrågan på matvaror online markant, och även om trenden har mattats av något, ser Coop Syd fortfarande digital handel som en viktig del av sitt totala erbjudande. Genom att utveckla sin verksamhet siktar man på att göra det möjligt för kunderna att handla mat bekvämt från sina datorer eller mobiltelefoner, samtidigt som man strävar efter att uppnå lönsamhet i onlineverksamheten.

André Agosti, försäljnings- och driftschef Stora Coop inom Coop Syd | Foto Pressbild

André Agosti, försäljnings- och driftschef för Stora Coop inom Coop Syd, betonar att den nya verksamheten kommer att fokusera uteslutande på onlinebeställningar och kommer att erbjuda ett brett sortiment av färska, frysta och torra varor till priser jämförbara med dem i fysiska butiker. Med 32 medarbetare som arbetar sju dagar i veckan kommer man att erbjuda olika leveransalternativ, inklusive fri frakt för beställningar över 2000 kronor och möjligheten till hemleverans eller upphämtning i skåp och butik.

Den strategiska placeringen av den nya enheten i Malmö, i nära anslutning till befintliga logistik- och distributionsanläggningar, förväntas minska transportkostnaderna avsevärt och öka effektiviteten i hanteringen av onlinebeställningar. Genom att samla onlineplocket med annan logistikverksamhet kan Coop Syd minska antalet transporter, spara tid och pengar samt minska klimatutsläppen.

Coop Syd strävar inte bara efter att erbjuda en smidigare och mer attraktiv onlinehandelsupplevelse för sina kunder utan också att minska sin miljöpåverkan och öka sin effektivitet i linje med sina hållbarhetsmål.

Genom denna satsning tar Coop Syd ett betydande steg mot att förstärka sin position på den digitala marknaden och möta kundernas förväntningar på en modern och flexibel matvaruhandel.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil