Espresso House ger 1 miljon till barnen

En satsning inför julhelgen gör att Espresso House nu kan donera nästan en miljon kr till Maskrosbarn, som arbetar för utsatta barn.
Espresso House donerar till Maskrosbarn, som arbetar för utsatta barn. Foto: Pressbild
En satsning inför julhelgen gör att Espresso House nu kan donera nästan en miljon kr till Maskrosbarn, som arbetar för utsatta barn.

En satsning inför julhelgen gör att Espresso House nu kan donera nästan en miljon kr till Maskrosbarn, som arbetar för utsatta barn.

Inför julhelgen lanserade Espresso House ”Cup Together”, en kampanj som samlade in pengar för att bekämpa ensamhet i samhället. För varje såld kopp bryggkaffe skänkte företaget 1 krona till Maskrosbarn och totalt doneras 986 501 kronor. 

Nu närmar sig Alla hjärtans dag – årets mest kärleksfulla dag – och Espresso House fortsätter sitt arbete mot ensamhet.

Vi är glada att Cup Together-kampanjen i våra kaffebarer kunde samla in en rejäl summa till Maskrosbarn. Deras arbete att stötta barn med en förälder som missbrukar, lider av psykisk sjukdom eller utsätter dem för våld är oerhört viktigt, säger Stina Möller, landschef, Espresso House Sverige.

Vi är tacksamma att Espresso House har valt att nationellt lyfta de frågor vi arbetar med. I och med gåvan kan fler barn få stöd av trygga vuxna, en gemenskap, möjlighet att leka och bara vara barn, säger Marlene Lundli, insamlingsansvarig hos Maskrosbarn.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil