Hon blir ny presschef hos Hemköps-kedjan

Jenny Pedersén har fått jobb som kommunikationschef hos Hemköp. Foto: Pressbild Hemköp
Jenny Pedersén har anställts som kommunikationschef hos Hemköp och Tempo. Pedersén börjar sitt nya jobb i mitten av maj.

Jenny Pedersén, 44, har anställts som kommunikations- och presschef för Hemköp och Tempo. Hon börjar sitt nya jobb i mitten av maj.
Jenny Pedersén har mer än 15 års erfarenhet av kommunikation. Närmast kommer hon från Mestergruppen Sverige AB där hon varit kommunikationsansvarig och även suttit i företagsledningen. 

Hon har även ett förflutet som kommunikations- och hållbarhetschef hos Mediamarkt Sverige, samt från Svid, Stiftelsen svensk industridesign, Tradera, Canal Digital och Prime PR.

– Det ska bli fantastiskt roligt och detta är något jag verkligen ser fram emot. Hemköp är matglädje och matinspiration, men också ett företag som har en tydlig färdplan framåt där kommunikation är en viktig del, säger Jenny Pedersén om nya jobbet.

– Det är otroligt kul att vi har lyckats rekrytera Jenny till Hemköp. Hennes kompetens inom att jobba brett och proaktivt med kommunikation i flera kanaler kommer att stärka Hemköps utveckling. Hemköp är mitt i en utvecklingsfas och jag är säker på att Jennys erfarenhet kommer att passa väl in i det arbetet och bidra till den fortsatta positiva utvecklingen, säger Ted Bergström, marknadschef för Hemköp.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil