”Ica har ett dubbelt samhällsansvar”

Ica-gruppens nya koncernchef Nina Jönsson | Foto Pressbild
Ica-gruppens nya koncernchef Nina Jönsson anser att företaget har ett dubbelt samhällsansvar.

Själv använder hon inte inköpslista när hon handlar och lyxar gärna till det med ny glaskonst, förklarar hon hos Di Weekend.

Blir maten mindre dyr med dig som Icas koncernchef, är en av frågorna Jönsson får hos Di.
– Dyrt eller billigt är relativt. Icas uppdrag är att ha ett prisvärt sortiment. Med den högsta inflationen på 40 år har Ica ett dubbelt samhällsansvar. Vi ska både hålla nere prisökningar för kunder och se till att Sverige har ett livskraftigt lantbruk, påpekar hon.

Överst på agendan som Ica-boss står att skapa ett ännu bättre kunderbjudande för de 5,5 miljoner stammiskunder man har.
– Att skapa ett vinnande kunderbjudande för mat, apotek, bolån, bank och försäkringar. Växtkraften sitter i kombinationen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil