Jysk levererar omsättningsrekord

Jysk levererar ”trots en lång rad globala faktorer” ett omsättningsrekord för 2021/22 då omsättningen landar på 4,87 miljarder euro.

Trots att en lång rad globala faktorer utmanat handeln under räkenskapsåret 2021/22 levererar Jysk omsättningsrekord med en omsättning på 4.87 miljarder euro, vilket innebär en tillväxt på 11 procent, skriver koncernen i en pressrelease.

– Trots att vi lägger ett väldigt speciellt år bakom oss har vi levererat ett bra resultat sett till omsättningen. Det kan vi särskilt tacka våra dedikerade medarbetare för och så kan vi glädja oss med att våra kunder fortfarande tycker att vi har ett bra erbjudande för dem. Det har inte blivit mindre viktigt nu, i en tid när människor verkligen behöver prioritera vad de ska lägga pengar på, säger Jan Bøgh, koncernchef för Jysk.

Precis som för många andra företag har globala faktorer som stigande inflation och ökande kostnader utmanat Jysk under räkenskapsåret 2021/22, skriver man vidare. 
Kriget i Europa fick även till följd att Jysk tvingades stänga 30 butiker i Ukraina, Belarus och Ryssland, påpekar man.

Trots det kan Jysk se att 7,7 miljoner fler kunder valde att handla hos företaget under räkenskapsåret, jämfört med året innan.– Vi upplever tydligt att konsumenterna börjar hålla igen lite. Växten i både omsättning och kunder var framför allt innan sommaren. En del av de extra kunderna är dessutom några som vänt tillbaka efter coronakrisen när många butiker tillfälligt hölls stängda, så alla kunder är inte nya. Och nu ser vi att kostnaderna stiger också, så man kan lugnt säga att världssituationen utmanar oss, sammanfattar Jan Bøgh.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil