Lägger ner gemensam skönhetssatsning

Skärmdump www.margauxdietz.se/x-by-margaux/
Pär Svärdson och Margquaz Dietz sjösatte varumärket X By Margaux men nu kommer beskedet att varumärket går i graven efter oenighet i företaget.

Influeraren Margaux Dietz lanserade skönhetssatsningen, varumärket X By Margaux, tillsammans med e-handelsprofilen Pär Svärdson.
Nu skriver Breakit att duon inte är överens och att varumärket, efter två år, kommer att gå i graven.

Bolaget bakom varumärket kommer inte att vara aktivt längre.
”Nya spännande projekt ligger i pipen och Margaux kommer fokusera på dessa”, skriver försäljningschefen, Miriam Leijala, till Breakit.

Dietz har själv kommenterat beslutet och säger att hon upptäckte att hon inte ”brann” för satsningen.
– Jag har valt tillsammans med min kompanjon att avveckla bolaget. Det bestämdes för ganska så längesen. Det är därför det inte har kommit några nya produkter. Vi ville åt olika håll, säger Dietz. 

– Det viktigaste med att jag har avvecklat X By Margaux är att det kanske inte var exakt det som jag brann för. Och det kanske inte var precis rätt i tiden. Men det är inget misslyckande. Företaget har gått jättebra och jag är så glad att jag har lärt mig massor på vägen, tillägger hon.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil