Influeraren Margaux Dietz lanserade skönhetssatsningen, varumärket X By Margaux, tillsammans med e-handelsprofilen Pär Svärdson.
Nu skriver Breakit att duon inte är överens och att varumärket, efter två år, kommer att gå i graven.
Bolaget bakom varumärket kommer inte att vara aktivt längre.
”Nya spännande projekt ligger i pipen och Margaux kommer fokusera på dessa”, skriver försäljningschefen, Miriam Leijala, till Breakit.
Dietz har själv kommenterat beslutet och säger att hon upptäckte att hon inte ”brann” för satsningen.
– Jag har valt tillsammans med min kompanjon att avveckla bolaget. Det bestämdes för ganska så längesen. Det är därför det inte har kommit några nya produkter. Vi ville åt olika håll, säger Dietz.
– Det viktigaste med att jag har avvecklat X By Margaux är att det kanske inte var exakt det som jag brann för. Och det kanske inte var precis rätt i tiden. Men det är inget misslyckande. Företaget har gått jättebra och jag är så glad att jag har lärt mig massor på vägen, tillägger hon.