Lanserar produkt på gurkmeja i Nordamerika

Lanserar produkt på gurkmeja i Nordamerika
Foto: Pharma Way
Pharma way lanserar nu Dotshot, baserad på vattenlösligt curcumin/gurkmeja, på den amerikanska marknaden och tror på framgångar i USA.

Pharma way lanserar nu Dotshot, baserad på vattenlösligt curcumin/gurkmeja, på den amerikanska marknaden och tror på framgångar i USA.

Shots för välbefinnande är en marknad i stark tillväxt i en individualiserad och tränings- och hälsoinriktad.
Det är en del av marknaden när nu svenska Pharma way lanserar sin produkt i USA.

– Dotshot är den första wellness shot som är baserad på vattenlösligt curcumin från gurkmeja, säger Pharma ways vd Mårten Österlund.
– Flytande curcumin gör att kroppen tar upp det mycket bättre och blir mer effektivt än traditionella produkter. 

Hos företaget tror man starkt på den amerikanska marknaden.
– Den ökar med 15-20 procent per år, säger Österlund som även hänvisar till att priset i konsumentled är dubbelt så högt i USA som i Europa vilket ger goda möjligheter till en rejält ökad omsättning.

Till att börja med tänker man marknadsföra sig med fokus på Atlanta och Miami och därefter Los Angeles och södra Kalifornien.
Det blir en marknadsföring som främst ska ske via sociala medier, berättar företaget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil