Nu vill Interflora bli störst på nätet

Interflora vill blir störst på nätet | Foto MostPhotos
Interflora lanserar en ny e-handel under separat varumärke och har ambitionen att bli Sveriges ledande present- och gåvobutik på nätet.

Interflora utökar sitt erbjudande och lanserar en helt ny e-handel och tjänst för försäljning av presenter online, under det fristående varumärket Skicka presenter.
E-handeln erbjuder ett noga utvalt sortiment av gåvor och presenter för alla tillfällen, med möjlighet att filtrera utifrån kategori, mottagare och tillfälle, skriver företaget i en pressrelease. 

– Vår vision är att vara Sveriges främsta gåvoförmedlare online och Skicka presenter blir ett viktigt komplement för att uppnå det målet. Syftet med Skicka presenter är att möta kundens behov med det vi inte kan erbjuda genom Interflora.se och vårt butiksnätverk, förklarar Interfloras vd Nina Lindvall. 

– Vi vill kunna ta hand om kundens alla behov när det kommer till gåvor, oavsett om det är blommor, smycken eller anpassade presentboxar, tillägger Lindvall. 

I alla kundundersökningar Interflora låtit göra senaste åren är ett utökat utbud av presenter det som konsumenterna tydligast efterfrågar och den nya satsningen blir därför ett viktigt komplement till kärnaffären Blommogram, menar man.

– Vi har snart 100 års erfarenhet av att leverera gåvor för livets alla tillfällen genom Blommogram, därför är jag nu så stolt att vi äntligen kan erbjuda kunden ett ännu bredare sortiment. Det här är också ett viktigt steg för oss för att fortsätta leverera på vårt uppdrag som Sveriges främsta känsloförmedlare, säger Nina Lindvall. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil