Paulig har köpt spanska snacksföretaget Liven för att ”öka tillväxten i texmex- och snacks-kategorierna”. Liven omsätter cirka 650 miljoner kr.

Livsmedelsbolaget Paulig, med varumärken som Santa Maria och Risenta, köper allts ådet spanska snacksföretaget Liven för att öka tillväxten inom Tex Mex och snacks i Europa, skriver man i en pressrelease.
Liven omsatte 2021 cirka 650 miljoner kr och har 290 anställda i Spanien.

Livens produktportföljer innehåller specialsnacks som görs av majs, grönsaker, spannmål och baljväxter samt glutenfria och ekologiska produkter, skriver Paulig.

Pauligs koncernchef och vd Rolf Ladau säger att köpet av Liven är ”ett viktigt steg i genomförandet av vår tillväxtstrategi och i linje med vår ambition om att bli ett av de snabbast växande och mest lönsamma livsmedelsbolagen i Europa samt en branschledare inom hållbarhet”.

– Livens agila innovations- och produktionskapacitet stärker Pauligs position som det ledande texmex-företaget i Europa och kompletterar också vårt utbud med nya typer av snacks, påpekar Ladau.