Paulig satsar på snackskategorin

Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig | Foto Pressbild
Paulig ger sig in i snackskategorin med varumärket Santa Maria. Paulig-ägda Santa Maria en för varumärket helt ny spelplan – snack.

Paulig-ägda Santa Maria satsar på en för varumärket helt ny spelplan – snacks; ett viktigt steg i att uppnå Pauligs tillväxtambitioner inom denna expansiva kategori. Med lanseringen av fem poppade chips vill det internationella, familjeägda företaget tillföra snackshyllan spänning och inspiration och erbjuda konsumenterna ett alternativ till de traditionella, friterade potatischipsen.

Snackskategorin omsätter 38 miljarder euro* i Europa och förväntas fortsätta sin positiva utveckling under kommande år. Det innebär en viktig tillväxtmöjlighet för Paulig. 

– Med vår stora produktionskapacitet och innovationsförmåga inom snacks, kombinerat med Santa Marias starka varumärke och lojala konsumentbas, kliver vi in på arenan med starka muskler. Vi har ett långsiktigt perspektiv och är fast beslutna att accelerera lönsam tillväxt i kategorin tillsammans med handeln, säger Rolf Ladau, vd på Paulig.  

Lanseringen av Santa Marias snackssortimentet har möjliggjorts av Pauligs förvärv av Liven, en spansk tillverkare av snacks och Tex Mex-produkter. Istället för att friteras utsätts ingredienserna för värme och tryck, vilket gör att de ”poppar” till lätta och krispiga chips, som innehåller 60% mindre fett än vanliga friterade chips. Och som alltid för varumärket Santa Maria, ligger fokus på smaken.  

– Varumärket Santa Maria är en välkänd och betrodd smakexpert med starka marknadsledande positioner inom bland annat Tex Mex och kryddor i norra Europa. Men nu går vi in i snackskategorin som en riktig utmanare. Hur gör vi det? Jo, vi vet att alternativa snacks, som våra poppade chips, blir allt mer populära och vi siktar på att nå konsumenter som är sugna på något nytt. För att lyckas med detta krävs en fantastiskt smakrik produkt men också betydande och långsiktiga investeringar i disruptiv marknadsföring och kommunikation, säger Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil