Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Var tredje butik omställd

Coop fortsätter med en intensiv takt i att ställa om landets Netto-butiker till Coop-format och skyltning. Nu är man snart klar med den första tredjedelen av de butiker man köpte 2019.

Coop köpte förra året Nettos hela svenska butiksbestånd och har ägnat en god del av sista delen av 2019 och av det vi hunnit avverka av 2020 till att ställa om Netto-butikerna till Coops butiksformat och sortiment.

Efter bland annat Örebro nyligen har omställningsturnén gått till Skåne där Nettos butik i Skurup, Ystad, Svedala, Trelleborg och Simrishamn nu är omställda och går under Coop-flagg.
De butikerna öppnar som Coop denna veckas fredag, 21 februari.

När man nu ändå är i Skåne och röjer drar formateringen vidare till Malmö.
Även där handlar det i detta svep om fem butiker – en annan Netto-butik i Malmö var för övrigt en av de allra första att gå från Netto till Coop.

De nu aktuella butikerna i Malmö kommer att öppna i nytt format fredag 28 februari.
När det är gjort har Coop raskt ställt om en dryg tredjedel av de Netto-butiker man köpte och ska vara klar med alla innan nästa årsskifte.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch