Så ska Santa Maria behålla tacotronen

Chairing är kampanjtemat när Santa Maria tar offensiven i texmex-kriget | Foto: Pressbild
Santa Maria vill befästa platsen som gigant på texmex-tronen. Det ska man göra genom den nya reklamkampanjen Chairing, en ny satsning.

Paulig förnyar och förstärker Santa Maria Tex Mex med reklamplattformen ”Chairing”. Företaget, som nyligen prisades som Årets livsmedelsexportör, är Europas största texmex-producent och säljer idag till 70 länder.

Santa Maria är marknadsledare i bland annat Sverige men från ägaren Pauligs sida nöjer man sig inte med den ställning man har utan förstärker reklaminsatserna med nya satsningen ”Chairing”.
Namnet är en ordlek kopplad till både texmex-middagens sharing-moment och engelskans ”chair”.

– Nu mer än någonsin törstar många av oss efter att umgås med vänner och familj. Och texmex är det ultimata sociala bränslet, anser Paula Backman som är marknadschef hos Paullig.
– Chairing handlar helt enkelt om att dela smaker, upplevelser och samvaro. Och stolen får stå symbol för välkomnandet till bordet, där alla självklart får plats, tillägger Backman.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Så stora blev bonusarna

Axfoods avgående vd Klas Balkow tilldelas för andra året i rad en nästan maximal bonus på 4,8 miljoner kronor. Nina Jönsson toppade dock denna.

Nya öden för Picards lokaler

Efter Picards konkurs i januari pågår nu en utförsäljning av de sista matvarorna från butikerna. Konkursförvaltaren Lars Lundberg avslöjar att flera parter visar intresse för att ta över de gamla lokalerna.

Tonvis kokain bland bananer

I ett dramatiskt beslag har brittisk polis avslöjat vad som tros vara ett av de största kokainfynden i Storbritanniens historia. Den 8 februari upptäcktes inte mindre än 5,7 ton kokain gömda i en container med bananer vid Southampton hamn.

Far och son smugglade 700 liter öl

I tingsrätten dömdes en far och hans son för att ha smugglat in 700 liter öl från Tyskland till Sverige utan att anmäla det till Tullverket. Nu har hovrätten ändrat domen och straffet för paret.

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

David von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil