Så ska Santa Maria behålla tacotronen

Chairing är kampanjtemat när Santa Maria tar offensiven i texmex-kriget | Foto: Pressbild
Santa Maria vill befästa platsen som gigant på texmex-tronen. Det ska man göra genom den nya reklamkampanjen Chairing, en ny satsning.

Paulig förnyar och förstärker Santa Maria Tex Mex med reklamplattformen ”Chairing”. Företaget, som nyligen prisades som Årets livsmedelsexportör, är Europas största texmex-producent och säljer idag till 70 länder.

Santa Maria är marknadsledare i bland annat Sverige men från ägaren Pauligs sida nöjer man sig inte med den ställning man har utan förstärker reklaminsatserna med nya satsningen ”Chairing”.
Namnet är en ordlek kopplad till både texmex-middagens sharing-moment och engelskans ”chair”.

– Nu mer än någonsin törstar många av oss efter att umgås med vänner och familj. Och texmex är det ultimata sociala bränslet, anser Paula Backman som är marknadschef hos Paullig.
– Chairing handlar helt enkelt om att dela smaker, upplevelser och samvaro. Och stolen får stå symbol för välkomnandet till bordet, där alla självklart får plats, tillägger Backman.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil