Satsning på laddning driver försäljning

Foto MostPhotos
Time i Mjölby, där man sedan maj har fyra laddstolpar utanför butiken, är ännu ett exempel på hur en sådan satsning driver butiksförsäljning.

Det är Convenience stores som berättar om Sveriges största Time-butik, belägen i Viringe längs E4 i Mjölby.
Där installerade man i maj fyra laddstolpar med dubbla anslutningar och kan redan nu se hur det drivit försäljning i butiken.

– Under sommaren har sju av tio som laddar också kommit in och handlat, säger butikschefen Lejla Saitovic och berättar att man nu också ska satsa på varuautomater utanför.Lejla berättar att man arbetat aktivt med att utöka utbudet av både varor och tjänster i butiken. 
Det har blivit fler paketleverantörer, ökad satsning på presenter och leksaker vilket man säljer mycket av, samt glass. Det sistnämnda ska bli ännu mer påtagligt framöver.

Det här innebär att Time-butiken i mycket utvecklats så som man ser servicebutiker och mackar kommer att utvecklas i takt med att elbilar tar över och relativt snart dominerar.

Tiden då bilen laddas kommer att utnyttjas i närliggande butik som har möjligheter att bli både framtidens kvartersbutik, ställe att ta ett mellan mål och platsen att hämta paket när man ändå måste göra ett stopp på ett antal minuter.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil