Axfood i samarbete med Generation Pep

Klas Balkow och Carolina Kluft | Foto Elin Andersson
Axfood och Generation Pep ingår ett långsiktigt samarbete med målet att tillsammans arbeta för att främja ungas hälsa.

Axfood och Generation Pep ingår ett långsiktigt samarbete med målet att tillsammans arbeta för att främja barn och ungas hälsa. 
I förlängningen ska Axfood och Generation Pep bidra till sundare matvanor och bättre hälsa för alla.

Axfood har som mål att till 2030 skapa ett friskare Sverige. Genom att öka kunskapen och underlätta hälsosamma val vill Axfood bidra till en bättre folkhälsa och goda matvanor för alla. 
Det långsiktiga samarbete som Axfood och Generation Pep nu ingår innebär att organisationerna tillsammans ska sprida information om, underlätta för och genomföra aktiviteter som får barn och unga att göra mer hälsosamma val – och därmed leva ett nyttigare, längre och hälsosammare liv.

– Självklart står vi bakom Generation Peps vision om att alla barn och unga ska ha möjligheten och viljan att leva ett aktivt och hälsosamt liv. Vi vet att grunden till bra och hälsosamma matvanor läggs i tidig ålder och tillsammans med Generation Pep vill vi skapa förutsättningar för barn och unga att äta bra resten av livet, säger Axfoods vd Klas Balkow.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil