Kronfågel profilerar sig via Gothia cup

Kronfågel profilerar sig via Gothia cup, för andra året i rad | Foto: Pressbild
För andra året i rad satsar Kronfågel på att profilera sig som officiell partner till Gothia cup, världens största ungdomsturnering i fotboll.

Kronfågel är i år för andra gången officiell partner till Gothia Cup, världens största ungdomsturnering i fotboll, skriver Kronfågel i en pressrelease där man bland annat berättar att ett resultat av satsningen är att all kyckling som serveras på cupen kommer att vara svensk kyckling från Kronfågel. 

Utifrån det nya avtalet har därför Gothia Cup exempelvis bytt ut de tidigare traditionella köttbullarna mot kycklingköttbullar.

– Vi är väldigt glada över att ha Kronfågel med oss även i år då vi delar synen på ungdomars välmående både på och utanför planen. Att vi ska tillgodose våra deltagare med bra och god mat mellan matcherna är en viktig del i att göra upplevelsen så bra den kan bli. Vi brukar normalt servera cirka 255 000 köttbullar under en vecka och i år blir det alltså kycklingköttbullar från Kronfågel, säger Malin Fahlén, kommunikationsansvarig för Gothia Cup.

Under vecka 29 samlas ungdomar från hela världen i Göteborg för att delta i världens största fotbollscup för personer under 18 år. Kronfågel började satsa på att profilera sig i samband med cupen år 2019 och då som ett startskott för det egna projektet Rätt till rörelse. 

– Att få jobba tillsammans med Gothia cup är rätt på så många plan för oss då vi inte bara bidrar till rörelseglädje och gemenskap för barn och unga utan nu också får möjlighet att vara en del av Gothias matvärld. Därmed kan vi inspirera kring hälsosam och god kyckling till en målgrupp som är väldigt viktig för oss, säger Susanne Zabrodsky, marknadsdirektör hos Kronfågel.

Kronfågel kommer även finnas representerat i eventområdet på Heden i Göteborg under veckan. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil