Menstrosor av Libresse prisas för säkerhet

Foto Pressbild
Essity, ägare till hygienvarumärket Libresse, får EU Product Safety Award 2023 för sina menstrosor för tonåringar. Produktsäkerhet och innovativa affärsinitiativ betonas för att stödja unga under puberteten.

Hygien- och hälsobolaget Essity, känt för varumärket Libresse, tilldelas EU Product Safety Award 2023 av EU-kommissionen. Utmärkelsen erkänner Essitys engagemang för produktsäkerhet och innovativa affärsinitiativ, särskilt för deras sortiment av menstrosor riktade till tonåringar.

Säkra Menstrosor för Tonåringar
Libresse menstrosor för tonåringar är utformade för att erbjuda trygghet och säkerhet i början av menstruationsperioden. Med över 40 års erfarenhet av mensskydd har Essity prioriterat produktsäkerhet utan att kompromissa med komfort eller användarvänlighet. Paula Stoppert, Produktsäkerhetsspecialist på Essity, betonar den omfattande kemiska utvärderingen och de noggranna testerna som genomfördes före lanseringen.

Stöd för Unge under Puberteten
Essity har inte bara fokuserat på säkerheten i sina produkter utan även initierat omfattande informationskampanjer riktade till unga som går igenom puberteten. Libresse informerar om pubertet och den första mensen via sociala medier och webben, där unga kan hitta svar på sina frågor genom videos, artiklar och även genom att ställa frågor till Libresses egen barnmorska.

EU Product Safety Award 2023
EU Product Safety Award, instiftat av EU-kommissionen, syftar till att hedra och uppmuntra innovativa initiativ och forskning som går utöver de lagstadgade kraven för att förbättra konsumentsäkerheten. Årets fokus låg på initiativ som särskilt ökar säkerheten för unga konsumenter.

Essitys Engagemang för Säkerhet och Hållbarhet
Sofia Krigsman, EU Public Affairs Director på Essity, understryker vikten av att Essity prioriterar säkerhet för konsumenterna. Dialogen med EU-kommissionen betonar hur företag kan stimuleras att investera i säkra innovationer och samtidigt främja hållbarhet. EU Product Safety Award 2023 blir därmed en bekräftelse på Essitys handlingar inom säkerhetsområdet och deras hållbarhetssträvanden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kunderna rasar mot Kellogg’s

Kellogg’s, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

Ingen ljusning i sikte enligt UC

Konkurser fortsätter att öka, och enligt experter syns ingen ljusning i sikte. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC rapporterar att situationen är den värsta på över ett decennium för vissa branscher.

Levererar mat med drönare

En Ica Nära-butik har inlett ett pilotprojekt där man testar hemleverans med drönare till kunderna, som enligt en enkätundersökning är efterfrågat. Kundens erfarenhet beskrivs som ”oväntat smidig”.

440 miljoner kronor till Arlabönder

Arlabönder runt om i Sverige kommer att dela på en utdelning på cirka 440 miljoner kronor som en del av den efterlikvid som beslutades av Arlas högsta beslutande organ. Det totala beloppet för hela Arlas nordiska mjölkbönder är cirka 270 miljoner euro.

Ökar ersättningen till norrländska mjölkbönder

Från och med den 1 mars 2024 höjer Norrmejerier ersättningen för mjölkråvara med 30 öre. Beslutet välkomnas av både mjölkbönder och företagsledningen som ser det som ett nödvändigt steg med tanke på de utmaningar som mjölkbönderna i Norrland står inför.

Premiär för två nya Snabbgross Club

Den 29 februari slår Axfoods restauranggrossist Snabbgross upp portarna för två nya butiker i det medlemsbaserade konceptet Snabbgross Club, denna gång i Luleå och Västerås. Detta innebär att nu totalt nio butiker i Sverige erbjuder unika restaurangvaror och stora förpackningar till låga priser för både företags- och privatkunder.

Svenskt nej till CSDDD: En besvikelse

Idag stod det klart att EU-medlemsstaterna inte kunde enas om EU-direktivet om företags ansvar för mänskliga rättigheter och miljö, CSDDD. Vid mötet i COREPER blev det tydligt att det inte fanns någon majoritet bakom förslaget, och enligt uppgifter var Sverige det enda landet som planerade att rösta nej.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil