Efter höstens introduktion av de större flaskorna för Defence och Reload – två av Vitamin Wells storsäljare – är det nu Hydrate, med smak av rabarber och jordgubbar, som gör entré.
-De nya flaskorna har ökat snabbt i popularitet. Att de påminner om våra ikoniska originalflaskor bidrar säkert. De är samma uppfriskande törstsläckare – i 1,15 liters-flaskan får man bara mer av det goda, säger Petter Ericson Hållén, varumärkesansvarig för Vitamin Well globalt.
Ur ett företagsekonomiskt perspektiv är satsningen en smart investering. Genom att introducera ett större format kan Vitamin Well bättre möta behoven hos en marknad där konsumenterna allt oftare vill dela på sin dryck eller ha ett extra lager hemma, något som både ökar försäljningsvolymerna och stärker varumärkets position i segmentet. Med flaskor placerade bland kolsyrat vatten i större livsmedelsbutiker möter produkten den efterfrågan på bekvämlighet och flexibilitet.
Hydrate är precis som de andra varianterna en stilla törstsläckare, berikad med noggrant utvalda vitaminer och mineraler. Produkten innehåller vitamin C och B12 – idealiskt för att minska trötthet – samt biotin, niacin och zink för att upprätthålla normal hud. Det är en komplett lösning som lovar att ge konsumenten en hälsosam boost, utan att kompromissa med smaken.
I en tid där konsumtionsmönstren ständigt förändras och där företag måste anpassa sig för att vara både attraktiva och lönsamma, är det inte svårt att se varför Vitamin Well satsar på detta format. Mer dryck i en större förpackning ger möjlighet till både delning och längre användningstid – och det kan vara en viktig differentieringsfaktor i en alltmer konkurrensutsatt marknad.
Så, vare sig du är den som alltid tar med dig extra dryck till picknicken eller den som uppskattar att ha en extra flaska hemma för att dela med vänner och familj, så finns nu Vitamin Well Hydrate i 1,15-litersformat. En investering i både smak och bekvämlighet som visar att ibland är det större faktiskt bättre.