Nytt rekordår för Lidl i Sverige

Solen skiner över Lidl som redovisar ett nytt rekordår. | Foto: Pressbild
Lidl redovisar ett nytt rekordår på den svenskamarknaden där koncernen växte med 7,1 procent och fortsätter att ta marknadsandelar.

Lidl Sverige presenterar nu sitt bokslut för perioden mars 2021 till och med februari 2022.
Lidl växte under räkenskapsåret med 7,1 procent vilket kan jämföras med branschen som helhet där Lidl anger jämförelsetalet 0,9 procent.

Lidlse nettoomsättning uppgick till strax under 14,2 miljarder kr, 14 186 miljoner kr för att vara exakt vilket är 937 miljoner kr mer än året innan.
”Det är femte året i rad som Lidl Sverige växer snabbare än övriga branschen”, skriver koncernen i en pressrelease.

– Vi har sett en tydlig trend de senaste åren, att vi tar mark när människor bryter vanor. Vi är välrustade för det ökade intresse som finns för Lidl bland svenska konsumenter, som nu letar alternativ till de etablerade högpriskedjorna, säger Sverige-chefen Johan Augustsson. 

– Ett tydligt bevis är hur vår kundklubb överträffat våra förväntningar och som redan under sommaren sprängde drömgränsen 1 miljon användare. Som mindre aktör på den svenska marknaden kan vi vara snabbfotade och anpassa oss till nya trender, beteenden och förutsättningar. Det ger oss en enorm konkurrensfördel i förhållande till oligopolet och ger oss möjlighet att ta ytterligare marknadsandelar, tillägger Augustsson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil