Coop fortsätter sänka för medlemmar

Coop Sveriges vd Marie Nygren | Foto Pressbild
Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

Ända sedan tidig vår 2023 har Coop intensifierat med prissänkningar på varor för att ge sina medlemmar bäst pris på Coop. Löftet om att fortsätta sänka priserna lever vidare även under oktober månad (perioden 2-29 oktober).

– Vi fortsätter med en väldigt tydlig strategisk riktning mot att ge bäst pris för våra medlemmar. Ny period börjar vecka 40 med flera favoritprodukter till sänkt pris, meddelar Coop Sveriges vd Marie Nygren.

– Återigen kommer våra medlemmar hitta flertalet familjevänliga måltidsvaror för både skafferi, kyl och frys. Perfekta vardagsvaror för dagens alla måltider. Att kunna erbjuda ordentligt sänkta priser på utvalda favoriter tror vi kommer uppskattas av våra medlemmar, fortsätter Marie Nygren.

Bland annat sänks priset på utvalda favoriter från brödhyllan, kakor, kyckling, fläskkotletter, lax, pålägg, fruktdrycker, mejeri, fryst frukt, ostar, pasta, grönsaker, ris, godis, nötter, tvätt- och rengöringsartiklar, tvål och kaffefilter.

Ur det ekologiska sortimentet (Änglamark) sänks priset på varor som havredryck, mandeldryck, havregryn, fetaost, frysta hallon, rökt och kokt skinka, gravad och kallrökt lax samt en stor variation av bönor och linser.

De sänkta priserna gäller i samtliga Coop och Stora Coop i Sverige och omfattar varor ur Coops egna varumärken Coop, Änglamark och Xtra.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stark rapport från Clas Ohlson

Clas Ohlson redovisar en stark försäljningsutveckling och förbättrad lönsamhet. ”Lyckats imponerande”, betygsätter koncernchefen.

Karin Andrén ny HR-direktör hos Ica

Karin Andrén har fått jobbet som HR-direktör hos Ica-gruppen. Hon har tidigare jobbat i HR-sammanhang för H&M där hon varit sedan 2011.

Åtta av tio vill ha fysiska julkort

I en undersökning som Postnord presenterar säger åtta av tio svarande lämpligt nog att de helst vill ha julkort och julhälsningar i postlådan.

Hammars julmust vann litet jultest

När Aftonbladet lät elva personer göra ett blindtest av julmust fick Hammars bryggeris julmust med kardemummasmak störst bifall.

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil