Hemköp Sickla firar sitt första galleriaår

Foto MostPhotos
1 september firar Hemköp Sickla ett år i Sickla Galleria. Hemköp Sickla har under året blivit en populär matdestination.

Kunderna har särskilt uppskattat Sabis ostrum med ostar från hela världen, den välsorterade köttboden med utbud från svenska gårdar samt den manuella fiskdisken med säsongens färska fisk och skaldjur. Även det stora godislandet och det stora utbudet av färdigmat, tillagade av butikens egna kockar, lockar många kunder, skriver företaget med anledning av ettårsjubiléet.

– Vår vision när vi startade butiken var att skapa en matdestination i Sickla, där det är roligt och inspirerande att handla, en personlig service på toppnivå, samtidigt som det går snabbt och enkelt. Vi kan med stor glädje konstatera att visionen har förverkligats, säger Sabis vd Madeleine Brehmer.

– Det känns härligt att vår butik har fått så många lojala kunder som uppskattar vårt utbud. Vi skapar matglädje varje dag och vi älskar att ge våra kunder personliga tips och råd.

En framgång för butiken har också varit den egna färdigmaten, som lagas på plats av butikens kockar.

– Kunden idag har ont om tid, därför uppskattar de vår färdigmat väldigt mycket. Vi har redan fått bygga ut den avdelningen. Vi har också utökat satsningen på klipp och erbjudanden under året, här fortsätter vi också locka fler kunder då vi har många unika klippvaror varje vecka, säger Robert Tingåker.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil