Ica-reklam fälls – anses missvisande

Foto MostPhotos
En Ica-reklam fälls nu av Reklamombudsmannen. En Ica-annons hos Foodora anses vara missvisande och vilseledande.

Den aktuella Ica-reklam det gäller är en Foodora-annons för ica focus.

En bild på livsmedel har texten ”30 procent rabatt” och en klickbar länk med texten ”Kampanjinformation. Läs mer”.

Den anses vara missvisande och vilseledande för kunderna, skriver Resumé.

Reklamombudsmannen menar att marknadsföringen ger intryck att rabatten på 30 procent vid ett helt köp, trots att den endast avser vissa utvalda varor.

Det gör att RO anses reklamen vilseledande och att den bidrar till att kunderna uppfattar erbjudandet fel.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

Rättelse: Skapar en ny enhet

Tolv av Lekias 170 handlarägda butiker i Sverige och Norge genomför en koncernbildning inom Lekia. Den nya koncernens namn är Lekledaren.

Jättesatsning av Löfbergs i Karlstad

Familjen Löfberg, som äger kafferosteriet med samma namn, gör nu en jättesatsning i Karlstad med, bland annat, ett nytt stort kafferosteri.

Ny formel ska hjälpa med klappar

En ny formel ska hjälpa oss att köpa rätt julklappar, något som enligt en undersökning oroar väldigt många svenskar.

Nya EU-regler för förpackningar

EU har antagit nya regler för förpackningar och avfall från förpackningar. Samtidigt skapar man ett förbud mot s k ”evighetskemikalier”.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil