Ica-reklam fälls – anses missvisande

Foto MostPhotos
En Ica-reklam fälls nu av Reklamombudsmannen. En Ica-annons hos Foodora anses vara missvisande och vilseledande.

Den aktuella Ica-reklam det gäller är en Foodora-annons för ica focus.

En bild på livsmedel har texten ”30 procent rabatt” och en klickbar länk med texten ”Kampanjinformation. Läs mer”.

Den anses vara missvisande och vilseledande för kunderna, skriver Resumé.

Reklamombudsmannen menar att marknadsföringen ger intryck att rabatten på 30 procent vid ett helt köp, trots att den endast avser vissa utvalda varor.

Det gör att RO anses reklamen vilseledande och att den bidrar till att kunderna uppfattar erbjudandet fel.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil