Ica-reklam fälls – anses missvisande

Foto MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

En Ica-reklam fälls nu av Reklamombudsmannen. En Ica-annons hos Foodora anses vara missvisande och vilseledande.

Den aktuella Ica-reklam det gäller är en Foodora-annons för ica focus.

En bild på livsmedel har texten ”30 procent rabatt” och en klickbar länk med texten ”Kampanjinformation. Läs mer”.

Den anses vara missvisande och vilseledande för kunderna, skriver Resumé.

Reklamombudsmannen menar att marknadsföringen ger intryck att rabatten på 30 procent vid ett helt köp, trots att den endast avser vissa utvalda varor.

Det gör att RO anses reklamen vilseledande och att den bidrar till att kunderna uppfattar erbjudandet fel.

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.