Lidl satsar på nytt grepp – dejting

Går vägen till hjärtat via magen? | FOTO: SYDA PRODUCTIONS
Lidls nya marknadsföringsgrepp är att koppla ihop sig med kändispressen och satsa på ett dejtingprogram med Hänt – Hungrig på kärlek.

Går vägen till hjärtat via magen? Den frågan är det grepp Lidl väljer när man nu kopplat armkrok med klassiska kändis-Hänt och satsar på ett dejtingprogram med premiär 10 mars.
Greppet är att följa sex singlar där ”mat kan bli till kärlek” genom att de sex singlarna får välja vilken varukorg de vill gå på dejt med.

– Intresset för att titta på, och antalet minuter framför, rörligt online ökar. Lidl vill därför pröva nya format och kanaler för att både ha en möjlighet att visa upp sitt breda sortiment och nå nya målgrupper, förklarar Lidl bakgrunden till detta nya sätt att sälja livsmedel.

– Vägen till en persons hjärta går genom magen, något vi får se under kommande säsong,
konstaterar Bella Goldman hos Lidl Sverige.

– Det ska bli spännande att följa utvecklingen. Om det stämmer som George Bernard Shaw sa att ingen kärlek är mer äkta än kärleken till mat, så har det här potential att bli riktigt lyckat, menar på sin kant Tobias Wixtröm, chefredaktör hos Hänt-gruppen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil