”Skev maktbalans” Attack mot ökat EMV

Skärmdump mylla.se

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

E-handeln Mylla.se går till frontalattack mot dagligvarujättarna, framförallt för den allt mer intensiva satsningen på egna märkesvaror, EMV.

E-handeln Mylla.se säljer och distribuerar svenskproducerade matvaror utan mellanhänder. Nu lanserar man kampanjen ”Svartvitt” och går till hårt angrepp mot dagligvarujättarna.

Framförallt handlar det om dagligvaruhandelns satsning på egna märkesvaror, EMV. Mylla menar att jättarna skapar en skadlig konkurrenssituation för svenska livsmedelsföretag.

Mylla menar bland annat att EMV anonymiserar maten och arbetet bakom produkterna.
”Antingen fortsätter vi låta jättarnas egna märken växa och vi får allt färre alternativ på hyllorna. Eller så väljer vi en väg där konsumenter och producenter kan mötas på öppna villkor. En plats där du kan handla riktig mat med färg, smak och historia”, skriver Mylla.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.