”Skev maktbalans” Attack mot ökat EMV

Skärmdump mylla.se
E-handeln Mylla.se går till frontalattack mot dagligvarujättarna, framförallt för den allt mer intensiva satsningen på egna märkesvaror, EMV.

E-handeln Mylla.se säljer och distribuerar svenskproducerade matvaror utan mellanhänder. Nu lanserar man kampanjen ”Svartvitt” och går till hårt angrepp mot dagligvarujättarna.

Framförallt handlar det om dagligvaruhandelns satsning på egna märkesvaror, EMV. Mylla menar att jättarna skapar en skadlig konkurrenssituation för svenska livsmedelsföretag.

Mylla menar bland annat att EMV anonymiserar maten och arbetet bakom produkterna.
”Antingen fortsätter vi låta jättarnas egna märken växa och vi får allt färre alternativ på hyllorna. Eller så väljer vi en väg där konsumenter och producenter kan mötas på öppna villkor. En plats där du kan handla riktig mat med färg, smak och historia”, skriver Mylla.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil