Tempo fyller 90 år firar med butik 129

Nu kommer skylten upp i Båstad när Tempo firar 90 och öppnar nytt här | Foto: Pressbild
Tempo fyller 90 år i år och firar med kalas runt om i Sverige – samtidigt som man öppnar butik nummer 129, vilket sker i Båstad.

Tempo fyller 90 år i år och ställer till med stort födelsedagskalas runt om i Sverige. Samtidigt öppnar man alltså en ny butik i Båstad, kedjans 129:e butik.

Mycket har hänt sedan Tempo öppnade sin första butik 1932 på Östermalmstorg i Stockholm. I dag ingår Tempo i Hemköpskedjan och består av 129 butiker från Vidsel i norr till Blentarp i söder, samtliga handlarägda.

Nu ska det firas men hur man gör det bestämmer man i varje butik.
– Exakt hur varje enskild butik väljer att under kalasveckan fira 90 år ihop med sina kunder och personal är upp till varje handlare, så det kommer att variera  från butik till butik, säger Fredrik Bryntesson, jubileumsgeneral hos Tempo.

Lagom till 90-årsjubileet 2022 har Tempo under året valt att fräscha upp och modernisera matkedjans grafiska utseende, med bland annat fler färger, nytt typsnitt och en delvis ny och i formerna mjukare logotype.  

Först med den nya loggan på fastigheten blir Tempo i Båstad, som slår upp sina portar den 3 juni. En helt ny butik i en nybyggd fastighet i gamla delen av Båstad, nära både hamnen och campingplatsen, och med hamburgerkedjan Brödernas som närmaste granne.

– Det blir en modern Tempobutik på 450 kvadratmeter säljyta och med en extra satsning på färskvaror, säger handlarna Fredrik Karlsson och Lars Mikkelsen, som närmast kommer från en ICA-butik i Halmstad där de jobbat tillsammans i många år.

Med den nya Tempobutiken skapas sju till åtta nya arbetstillfällen på orten och premiärdagen firas med sedvanlig bandklippning, smakprovningar och fina kunderbjudanden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

avid von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

The Body Shop stänger butiker

Skönhetskedjan The Body Shop står inför en tuff tid då de tvingas stänga hälften av sina nära 200 butiker i Storbritannien. Orsaken till denna drastiska åtgärd är att kedjan hamnat under tvångsförvaltning.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil