”Varumärket kan bli företagets superkraft”

Norska reklambyrån Nova satsar nu svenskt genom att starta byrå även här inom strategi och varumärke. Singular studios blir namnet på nysatsningen.

Nu expanderar den norska byrågruppen Nova genom att starta en svensk strategi- och varumärkesbyrå. 
Den nya byrån heter Singular studios och den frontas av Peter Asplund (senast Grow), Tobias Brandt (senast Perfect fools) och Herman Kipowski (senast Seventy), meddelar Nova. 

Genom deras långa och breda erfarenhet inom varumärkesutveckling får de en central roll i att göra Nova till en strategisk partner för sina kunder, skriver det norska företaget i en pressrelease. 

– Med den nya trion på Singular Studios har vi den spetskompetens inom varumärkesstrategi och strategisk design som krävs för att fullt ut hjälpa företag att växa, menar Michael Jäderlind som är vd för Nova i Sverige. 

För oss är det avgörande att bygga den nya varumärkesbyrån från grunden för att försäkra oss om en djup förståelse för ny teknik och digitala ekosystem i kombination med strategisk varumärkesutveckling. Genom den nya varumärkesbyrån har vi nu en komplett palett av tjänster som moderna företag behöver för att skapa, utveckla och driva sina varumärken mot ökad tillväxt, säger Michael Jäderlind, vd för Nova i Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil