Tre rån på tre veckor

Willys sätter in väktare i sin butik i Vivalla i Örebro.
Orsaken?
Tre rån på tre veckor.

Willys väljer alltså att införa säkerhetsvakter i sin butik i Vivalla i Örebro under butikens öppettider.
Orsaken är tre rån på tre veckor.

– Mig veterligen har det aldrig varit så många incidenter på så kort tid, i alla fall inte under mina tio år på Willys, säger pressansvariga Johanna Eurén till SVT.

Det första av de tre rånen inträffade 15 december då två män hotade personalen med ett pistolliknande föremål.
Det andra rånet genomfördes på nyårsafton och även då enligt lokaltidningen med någon sorts vapen och den 4 januari gjordes rån nummer tre där en man beväpnad med kökskniv krävde men nekades pengar men då istället begärde att få cigaretter innan han försvann på cykel.

Nu kommer butiken tills vidare att ha väktare på plats under hela öppethållandet, vilket är en unik åtgärd för Willys.

– Ingen annan butik har väktare under alla öppettimmar, det är en extrem åtgärd, konstaterar Johanna Eurén.
I butiken har dessutom all kontanthantering plockats bort och en psykolog anlitats för butikens anställda.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil